A biatorbágyi viadukt a Füzes-patak völgye felett ível át Biatorbágy határában.
Az eredetileg egyvágányú völgyhidat 1883-84-ben építették a Budapest Kelenföld-Újszőny (Komárom) vasútvonal részeként, 1903-ban meg kellett erősíteni a teherbírását.
A viadukt a magyar vasúttörténet legfényesebb korszakának emléke, emellett nagyszerű látványosság is. Országos hírnevet mégis az 1931-ben elkövetett robbantásos merénylet idején szerzett. Ekkor szerencsére csak kisebb mértékben rongálódott meg, 1931. október 3-án újra átadták a forgalomnak.
1977-ben korrigálták a vasútvonal pályáját, ezzel a viaduktot forgalmon kívül helyezték. 1979 után szerkezete rohamos pusztulásnak indult, ötletként felmerült, hogy lebontják. Szerencsére sikerült forrást szerezni a felújítására, műemlékké nyilvánították és elvégezték a vasszerkezet korrózióvédelmét. A zöld színre festett híd ma is Biatorbágy nevezetessége.
VIADUKT
Biatorbágy, Szabadság út
GPS:47.471754, 18.832758
(műemlék)
A Sándor-Metternich kastély Sándor Vince megbízásából épült 1823-ban a korábbi udvarház épületrészeinek felhasználásával.
Bővebben1970-es években, a hidegháború időszakában épült a Budapestet védő 12db földi telepítésű honi légvédelmi rakétabázis egyikeként...
BővebbenA Zsámbéki-medence régiójának legegységesebben megmaradt pincesora a pátyi.
BővebbenHerceghalom építészeti értékei között az egyik kiemelkedő az Állattenyésztési és Takarmányozási Kutatóintézet (ÁTK). Építése...
Bővebben